Welcome! Anonymous

Regulaminy

Regulaminy

Postprzez Administracja » 2 lutego 2010, o 07:14

Regulaminy
Czyli maleńki zbiór zasad obowiązujących na forum...

Regulamin Shinsei jest dokładnie tym samym, co każdy inny istniejący na świecie regulamin, czyli zbiorem zasad mających w jak największym stopniu uregulować to, co dzieje się w danej instytucji, w naszym przypadku na forum. Regulamin Shinsei składa się z trzech części głównych, przeznaczonych dla coraz węższych grup użytkowników: z części dla całej Społeczności forum, z części poświęconej Graczom oraz z części skierowanej do Mistrzów Gry; oraz jednej pobocznej, w której znajdują się regulacje nie mogące być zaklasyfikowane do żadnej z głównych grup zasad. Jak to zwykle bywa, przestrzeganie regulaminu jest obowiązkowe i jednakowe dla każdego, a w przypadku złamania go Użytkownik, kimkolwiek by On nie był i czegokolwiek by on nie reprezentował, zostaje ukarany, najczęściej poprzez wstawienie poprzedzonego uwagą słowną ostrzeżenia. Warny wygasają po okresie 45 dni. Posiadanie trzech naraz uruchamia blokadę pisania postów, czwarte ostrzeżenie banuje, tj. blokuje, Użytkownika. Administracja wyraża głęboką nadzieję, iż obędzie się bez zbędnego karania, a i sam regulamin nie jest na tyle ostry, by odstraszać nowo przybyłych i swoją treścią i istnieniem bulwersować stałych bywalców. Zapraszam więc do zapoznania się z jego stosunkowo chyba niezbyt bogatą zawartością.

1. Regulamin Użytkownika
Czyli zasady dotyczące każdej jednej istoty przebywającej na forum...


01. Wszyscy nowo zarejestrowani Użytkownicy zobowiązani są do zapoznania się z treścią tego oto regulaminu i do skrupulatnego przestrzegania go. Nieznajomość zasad nie tłumaczy ich łamania, a Userzy usprawiedliwiający się argumentem "bo nie wiedziałem" traktowani będą dokładnie tak samo, jak osoby doskonale obeznane z regulaminem.

    02. Na jedną osobę przypada tylko i wyłącznie jedno konto. Posiadanie większej ich liczby, czyli tak zwanych multikont, jest surowo zabronione i w przypadku odkrycia takowych przez Administrację zostaną one natychmiast usunięte wraz z kontem głównym, a ich właściciel poniesie stosowną karę w postaci tymczasowego lub permanentnego bana.
03. Użytkownicy korzystający z jednego komputera wraz z innymi osobami zobowiązani się powiadomić o tym Administrację. W informacji, wysyłanej najlepiej na PW, znajdować się powinny dane jacy to Userzy, czy mają stałe czy zmienne IP i co ich ze sobą łączy. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której Administracja podejrzewa Użytkowników o multikonta. W przypadku odkrycia korzystania z alternatywnego IP w celu zakładania multikont, Administracja zostaje zmuszona do zbanowania Użytkownika tak postępującego.

    04. Językiem używanym na forum jest język polski i wszyscy użytkownicy zobligowani są do wykorzystywania do komunikacji międzyludzkiej właśnie jego. Oczywiście nie oznacza to, że nie można stosować zwrotów z innych ludzkich narzeczy, jednak we wszystkim należy zachować umiar, aby przekaz był zrozumiały dla całej społeczności, a nie tylko dla grupki wybrańców. Nietolerowane są internetowe odmiany języka (takie jak l33t, pOkEmOn czy inne dziwactwa), nagminnie stosowanie ich będzie tępione i grozi karą.
05. Na forum wyznajemy wolność poglądów, każdy Użytkownik ma prawo do wyrażania swoich opinii, zakładania nowych tematów (o ile nie dubluje on już istniejących), zadawania dowolnego typu pytań (oczywiście nie godzących w innych Userów), otrzymywania na nie odpowiedzi oraz komentowania zdarzeń na forum w odpowiednich topikach czy też na ShoutBoxie, traktowanym jak integralną część forum.

    06. Użytkownicy mają prawo do zmiany Nicka, jednak nie mogą czynić tego częściej, niż co trzy miesiące, by nie wprowadzać na forum niepotrzebnego chaosu związanego z odgadywaniem kto kryje się pod jakim pseudonimem. Aby dokonać zmiany należy wysłać przedstawicielowi Administracji prywatną wiadomość (PW), w której zawierać się będzie prośba o dokonanie modyfikacji i informacja jak ma brzmieć nowy Nick.
07. Od każdej decyzji wydanej przez Administrację lub Moderację można się odwołać, pisząc posta w temacie "Skargi" i przedstawiając dokładnie swoją sprawę, która będzie ponownie rozpatrzona. Użytkownicy mają prawo otrzymać wyjaśnienia i dowody swojej winy, tak samo jak bronić swoich racji i samych siebie przed niesprawiedliwą karą.

    08. Użytkownicy forum mają prawo do prywatności, wszelakie informacje na ich temat lub ich prywatna korespondencja (z prywatnych wiadomości, gadu-gadu, bądź innych komunikatorów) mogą zostać usunięte z forum na ich prośbę, a osoby rozpowszechniające ów osobiste dane mogą zostać ukarane, jeśli zażyczą sobie tego osoby poszkodowane.
09. Na forum obowiązuje zakaz umieszczania spamu, zachęcania do tego procederu oraz najnormalniejszego floodowania. Ograniczenie to dotyczy zarówno forum, jak i ShoutBoxa. Dla niewiedzących za spam uważany jest każdy post i każda wiadomość nie na temat, bezsensowna lub po prostu nie wnosząca nic do tematu.

    10. Reklamowanie innych stron, szczególnie, gdy jest to reklama konkurencyjnego PBFa, jest surowo karane. Umieszczenie jakiejkolwiek reklamy musi być uzgodnione z Administracją, która to wyznacza odpowiednie miejsce na umieszczenie tejże oraz decyduje, czy to w ogóle możliwe. Zignorowanie ustaleń Administracji równoznaczne jest z karą, najczęściej w postaci bana.
11. Rozpoczynanie, kontynuowanie czy samo uczestnictwo w kłótniach jest karalne, tak samo jak wszelkiego typu działania przyczyniające się do powstania zamętu na forum, takie jak prowokacja, trollowanie, używanie opcji [.you.] czy po prostu obrażanie innych użytkowników.

    12. Notoryczne używanie wulgaryzmów o mocno negatywnym wydźwięku jest zabronione i grozi karą. Administracja może zaakceptować niecenzuralne słowo w przypadku, gdy zostało ono użyte w celu podkreślenia emocji związanych z wypowiedzią, jednak swobodne stosowanie przekleństw jest nie tylko źle widziane, ale wręcz nietolerowane. Nie dotyczy to oczywiście delikatnych słów pokroju "cholera" czy "penis".
13. Propaganda wartości niezgodnych z prawem Rzeczypospolitej Polskiej jest zabroniona. Do takich rzeczy zalicza się m.in. piractwo i jego rozpowszechnianie czy wszelkiego typu dyskryminacja na tle rasowym, religijnym czy płciowym, także pornografia we wszelkiej postaci (duża ilość użytkowników jest nieletnia). Można oczywiście sobie czasem z tego pożartować, jednak najlepiej, aby był w tym umiar i aby dowcipy te nikogo nie raziły.

2. Regulamin Gracza
Czyli zasady dotyczące osób czerpiących przyjemność z grania na forum...


01. Graczami nazywamy takich Użytkowników, których postaci rozpoczęły już grę w jakiejkolwiek z wiosek. Każdy Gracz musi mieć dostęp do podforum z grą swojej osady (wręczany on jest przez Głównego Mistrza Gry danej wioski) oraz odpowiedni kolor Nicka, zależny od rangi Postaci danego Gracza. Kolor ów wręczany jest przez Administrację lub osobę przez nią wyznaczoną.

    02. Wszyscy Gracze traktowani są jednakowo, nie ma tutaj podziału na lepszych i gorszych, bez względu na to jak wybitnych środków stylistycznych by oni nie używali i jak długich postów nie pisali. Nie ma żadnego zakazu porównywania siebie do innych, jednak należy wziąć poprawkę na to, iż nie zawsze długość czy styl postów wyznacza jakość danego Gracza.
03. Rozgrywka tylko wtedy ma sens, kiedy jest dla Gracza atrakcją, a nie nudną karą czy nieprzyjemnym, monotonnym przymusem. Jeżeli Gracz nie ma po prostu ochoty w ogóle grać lub chce odpocząć na jakiś czas, bądź też uważa, że nie jest to rzecz, której chciałby poświęcać swój wolny czas, jego MG powinien umożliwić mu odejście z wioski bez poniesienia konsekwencji. Oczywiście w sytuacji, kiedy Gracz od razu po porzuceniu wioski zapisuje się do drugiej otrzymuje on karę za ucieczkę oraz za próbę oszukania MG. Zawsze można zagadać do MG, który w większości przypadków Gracza wysłucha i postara się coś zmienić, możliwy jest też wniosek o zmianę prowadzącego przygodę.

    04. Podstawową sprawą decydującą o atrakcyjności rozgrywki jest jej tempo, a to z kolei zależne jest od terminowości Graczy. Standardowy czas na odpis to 48h, jednak MG ma prawo wydłużyć dostępny czas, jeżeli sytuacja w wiosce/drużynie tego wymaga. Należy też pamiętać o tym, że odpisy pisane na siłę lub w złym momencie zazwyczaj są słabe. W takich sytuacjach najlepszym wyjściem jest usprawiedliwienie się przed MG i prośba o wydłużenie czasu na odpis. W przypadku niemożliwości odpisania Gracze powinni napisać post informujący o tym w temacie Nieobecności.
05. W standardowym scenariuszu Gracze po rozpoczęciu gry w konkretnej wiosce nie opuszczają jej i nie zapisują się do innej, jednak, jak to w życiu bywa, nie zawsze gra lub mistrz gry może komuś pasować i niekiedy zmiana osady jest koniecznością. Zazwyczaj wystarczy rozmowa z Głównym Mistrzem Gry oraz wyjaśnienie mu sytuacji i po ustaleniu wszystkich formalności inne wioski stają otworem, a aktualna postać Gracza przestaje istnieć. W sytuacje, gdy Gracz zmienia osady notorycznie, bo np. pojawiły się nowe klany, lub (najczęstszy argument) "nie czuje klimatu" czy odchodzi bez żadnego ostrzeżenia, MG ma prawo ukarać go warnem, niekiedy dwoma, lub niemożliwością zapisu przez okres 30 dni.

    06. Gracze nie tworzą rozgrywki, jednak mają na nią bezpośredni wpływ. To MG prowadzący sesje wymyśla i definiuje sytuację oraz świat, Gracze natomiast zobowiązani są do uszanowania praw, którymi rządzi się środowisko przedstawione przez Mistrza Gry. Gracze nie mogą w czasie sesji wymyślać nowych, niezatwierdzonych przez MG sytuacji tak samo, jak nie mogą modyfikować pod siebie tego, co w swoich postach zawarł Mistrz Gry. Gracze powinni pisać posty w trybie niedokonanym, gdyż nigdy nie wiedzą, czy ich akcje zapewnią zamierzony skutek.
07. Jedną z ważniejszych kwestii dla Gracza jest wiedza jego postaci na temat świata. Ogólnie rzecz biorąc postać nie powinna wiedzieć gdzie poukrywani są jej przeciwnicy podczas walki ani nic, czego nie wiedziałaby w normalnych warunkach, tzn. gdyby była prawdziwą istotą. Jeżeli MG informuje Gracza w poście o czymś, jednak nie powinna tego wiedzieć postać, nie ma ona o tym pojęcia. Dotyczy to też wiedzy o świecie postaci. Powinna ona jako tako znać swoją wioskę (zakładam, że wie tyle, ile gracz może wyczytać z opisów wioski, chyba, że niektóre ich fragmenty zaznaczone są jako tajne dla społeczeństwa), jednak przy starcie nie powinna ona za wiele wiedzieć o innych osadach. Może się ona najwyżej jako tako orientować w ich położeniu i ogólnym zarysie, jednak na pewno nie ma ona żadnych szczegółowych informacji na ich temat. To samo tyczy się osób, których postać w najmniejszym stopniu nie zna.

3. Regulamin Mistrza Gry
Czyli zasady dotyczące wybrańców o przywilejach prowadzenia gry na forum...


01. Ranga Mistrza Gry jest na Shinsei oprócz tego, że jest obowiązkiem, jest też przywilejem, na który trzeba zapracować. Aby ją uzyskać trzeba najpierw poprosić Administratora o wysłanie testu na MG na PW. Po zrobieniu go należy go odesłać do nadawcy, który to sprawdza dzieło i decyduje o tym, czy Gracz może być Mistrzem Gry czy nie. Jeżeli decyzja Administracji jest pozytywna, świeży MG musi tylko poszukać sobie wioski, w której chciałby prowadzić grę, porozmawiać z jej Głównym Mistrzem Gry i, jeżeli ten nie ma nic przeciwko, skompletować drużynę oraz rozpocząć sesję.

    02. Terminowość Mistrza Gry jest tak samo ważna jak i terminowość Gracza, jeśli nawet nie ważniejsza. To od niego zależy bowiem w jakim tempie idzie sesja, a i należy pamiętać, że przykład idzie z góry i gracze na pewno będą odpisywać w szybkim tempie, jeśli i ich MG będzie to robił. Standardowo MG ma czas 72h po poście ostatniego odpisującego gracza na danie swojego odpisu, jednak zawsze może się usprawiedliwić przed graczami lub zgłosić nieobecność w odpowiednim temacie. Brak posta z powodu kiepskiej formy czy braku czasu, tak jak w przypadku Graczy, jest akceptowany, o ile wszystkie biorące udział w sesji osoby nie mają nic przeciwko.
03. Mistrz Gry nie ma możliwości prowadzenia sobie sesji samemu sobie, gdyż niezależnie od chęci zawsze w pewien sposób faworyzowałby siebie. Może natomiast prowadzić grę w wiosce, w której osobiście gra, jeżeli oczywiście Głównemu Mistrzowi Gry to jakoś szczególnie nie przeszkadza. MG powinien też przestrzegać zasad punktowania Graczy za ich wyczyny w sesji, gdyż w przypadku, gdy będzie on zbyt szczodrze obdarowywał ich profitami, może on stracić posadę.

    04. Mistrz Gry ma obowiązek zapewniać swoim Graczom godziwą rozrywkę. Jeżeli jego sesje są nudne, sam MG bez pasji lub jakiegokolwiek polotu, nie powinien on się dziwić, gdy nagle wszyscy gracze go opuszczą. Stanowisko Mistrza Gry jest niekiedy wzywaniem, szczególnie, gdy Gracze pragną uświadczyć czegoś więcej, niż schematycznego scenariusza ratowania świata. Oczywiście jeśli uczestnicy sesji chcą jedynie zmieniać w krwawą miazgę coraz to silniejszych przeciwników, nie ma problemu, aby właśnie tak wyglądała gra.
05. Mistrz Gry, pomimo większych możliwości, także powinien trzymać pewnych zasad świata i nie zmieniać go pod siebie i swoją sesję. Obowiązują go te same zasady co gracza, musi on być oczywiście oddany wiosce (choć osobiście nie pamiętam przypadku, żeby jakikolwiek MG notorycznie zmieniał wioski, w których prowadził grę) oraz musi wiedzieć, gdzie jest ta cienka granica oddzielająca rzeczy mogące znaleźć się w sesji od tych, których nie można tam umieścić.

4. Kwestie Dodatkowe
Czyli kilka małych regułek nieklasyfikujących się do żadnego z powyższych kategorii...


01. Konta nieaktywne, a za takie na Shinsei uznaje się te, z których od ponad 60 dni nie napisano ani jednego posta, są regularnie kasowane. Właściciel konta nie musi być poinformowany o tej czynności, a Administracja nie odpowiada za dane utracone w wyniku tego procesu.

    02. Materiały znajdujące się na forum są własnością serwisu Shinsei. Autor zrzeka się praw do nich na rzecz forum. Kopiowanie materiałów bez zgody oraz wiedzy administracji jest zabronione i uznawane za złamanie praw autorskich.
03. Treści łamiące regulamin forum będą skrupulatnie i bez ostrzeżenia kasowane bądź przenoszone przez Administrację lub Moderację, a ich autorzy odpowiednio ukarani. Administracja nie utożsamia się z opiniami Użytkowników i nie ponosi odpowiedzialności za ich posty, każdy User odpowiada za siebie i jest indywidualnie odpowiedzialny za to, co pisze.

    04. Ostrzeżenia wymieniać można na niemożliwość korzystania z ShoutBoxa na okres miesiąca za każde. Użytkownicy wyrzuceni już z forum oczywiście nie mają takiej możliwości, dopóki ich ban nie wygaśnie lub nie zostanie usunięty przez Administrację.
05. Administracja i Moderacja to jedyni interpretatorzy regulaminu. W kwestiach spornych należy się zwracać właśnie do nich. W niektórych sytuacjach mają oni pełne prawo do modyfikowania regulaminu, np. by zapełnić dziury prawne lub zaostrzyć/złagodzić pewne przepisy.
06. Użytkownicy pozbawieni wszelkich praw: Waterdeep, Kimito.

    07. W tematach do tego nieprzeznaczonych oraz na ShoutBoxie obowiązuje bezwzględny zakaz spoilerowania mang i anime, a w szczególności Naruto, gdyż wielu użytkowników nie życzy sobie zdradzania szczegółów dotyczących fabuły. Spoilerowanie będzie karane w normalny sposób, to znaczy standardowym warnem poprzedzonym ostrzeżeniem słownym..
Materiał chroniony jest prawem autorskim. Ustawa.
Ostatnio edytowano 3 lutego 2010, o 21:21 przez Administracja, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Administracja
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17 października 2009, o 20:53

Powrót do Misje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

  • Advertisement
Gry w przeglądarce